Över 2000 journalister förväntas rapportera om det kungliga bröllopet. Nu är det officiellt att LOVE Stockholm 2010 Mediacenter förläggs till Gallerian i Stockholm. I Gallerian samlas även en informationscentral för allmänheten, en kunglig bröllopsbutik och en konstutställning på temat LOVE 2010 med 100 unga konstnärer.

”Det är så många aktiviteter som händer kring bröllopet och bröllopsfestligheterna att stockholmare och turister inte ens vet var de ska börja leta. Eftersom Gallerian är en central och öppen plats så har vi tillsammans med Stockholms stad valt att här samla viktiga bröllopsaktiviteter som berör information, massmedia, kultur och kommers, säger Anders Salomonson som är marknadsansvarig på Gallerian. LOVE Stockholm 2010 Mediacenter: Ett unikt mediacenter förläggs i Gallerian som uppskattas samla runt 2000 journalister, varav 700-800 från utländska medier. Mediacentret ligger avskilt men har transparanta glasväggar utmed Gallerians shoppingstråk så att besökarna kan se journalisterna arbeta och rapportera om de historiska bröllopsfestligheterna. Ansvarig för mediacentret är Stockholms stad i samarbete med IKEA, Ericsson och TeliaSonera. Öppet 6 juni – 20 juni. LOVE Stockholm 2010 Infocenter: Centralt beläget vid Gallerians huvudentré finns en bemannad informationsdisk med information om allt som händer under förfesten LOVE Stockholm 2010. Hit kan turister och stockholmare vända sig för att få allmän information samt köpa LOVE Stockholm 2010-plagg. För informationen står Stockholms stad. Öppet 3 juni – 19 juni. Bröllopskonst: ”Pop Up Art 100” är en specialkomponerad konstutställning där 100 unga konstnärer låter sig inspireras av LOVE 2010. Sveriges unga konstnärer går även samman och bjuder in Kronprinsessan Victoria och Herr Daniel Westling att välja ut tre konstverk till den nya bostaden på Haga Slott. Utställningen anordnas av Stockholms stad i samarbete med Art Concept Store. Vernissage 6 juni. Öppen utställning 7 juni – 19 juni. Bröllopsbutik: Den 17 maj öppnade Gallerian en egen bröllopsbutik som enbart säljer produkter ur den officiella bröllopsserien. En del av intäkten går till Kronprinsessparets Bröllopsstiftelse vars syfte är att motverka utanförskap och främja god hälsa bland barn och ungdomar i Sverige. Öppet 17 maj – 24 juni.





Kontakt


Tina Landelius

Presskontakt

tina.landelius@amffastigheter.se

0722 - 35 32 69

Cecilia Åkesson

Centrumchef

cecilia.akesson@amffastigheter.se

0768-94 45 57

Sandra Vannequé

Marknadsansvarig

sandra.vanneque@amffastigheter.se

070 - 270 76 42

Pressjour (utanför ordinarie arbetstid)

press@amffastigheter.se

0738-36 34 50