På fredag öppnar Kjell & Company en butik i Sergelgången i Gallerian. Butiken bygger på ett uppdaterat butikskoncept som syftar till att komma närmare kunden samt skapa en än bättre köpupplevelse.

–  Vi vill vara där våra kunder är, därför är vi väldigt glada över att öppna en butik i Gallerian. Butiken i Sergelgången kommer att erbjuda Kjell och Companys ordinarie sortiment tillsammans med vårt tjänsteerbjudande ”Låt Kjell göra jobbet” men vi kommer även att lansera flertalet mindre nyheter för att skapa en ännu bättre kundupplevelse. Vi ser fram emot att vara tillgängliga för våra kunder på en plats där så många passerar, säger Christopher Thour, Concept & Expansion Manager på Kjell & Company. 

Som ett led i arbetet med att komma närmare kunden och få ett mer modernt uttryck har den traditionella kassalinjen tagits bort och ersatts med flera säljstationer. Butiken kommer även att ha ett nytt visuellt uttryck för navigering och mekanisk rådgivning. Kjell & Companys nya butik i Sergelgången blir den första att använda digitala prisetiketter som knyter samman det analoga och det digitala. Kunderna får därmed enklare tillgång till informationsunderlag och kundrekommendationer.  

Butiken i Gallerian är även utrustad med en social serviceyta och har därigenom förberetts för tjänsten “Låt Kjell göra jobbet”. Via tjänsten har kunderna möjlighet att beställa installering av bland annat smarta hem-lösningar. Butiksytan är 188 kvm. 

–  Våren har varit utmanade på många sätt, även för handeln. Därför är vi väldigt glada över att kunna välkomna en ny aktör i Gallerian. Kjell & Company är ett efterfrågat koncept bland våra kunder och vi ser därför mycket fram emot att välkomna dem till Gallerian på fredag. Genom Kjell & Company kommer vi att bredda Gallerians utbud ytterligare och adderar ännu ett uppskattat koncept till vår butiksmix, säger Cecilia Åkesson, centrumchef Gallerian.  

Säkerhetsarbetet för besökare och medarbetare är fortsatt prioriterat. Kjell & Company kommer att ingå i Gallerians tjänst som erbjuder kostnadsfri hemleverans till kunder. 

Fri hemleverens från Gallerian 
Besökare som befinner sig i en riskgrupp eller av annan anledning inte har möjlighet att besöka Gallerian till följd av coronapandemin har möjlighet att nyttja kostnadsfri hemleverans. Via telefon eller FaceTime får kunderna personlig service och hjälp med att välja ut sina varor som sedan levereras hem till dörren av Taxi Stockholm utan kostnad. Läs mer här: gallerian.se/artiklar/hemleverans/ 

• • • 

För mer information, vänligen kontakta: 

Tina Landelius, presskontakt AMF Fastigheter 
tina.Landelius@amffastigheter.se 
Tel: 08-600 69 26 

Christopher Thour, Concept & Expansion Manager Kjell & Company 
Christopher.Thour@kjell.com 
Tel: 0735-10 07 32 

• • • 

Om Gallerian:  

Gallerian är en genuin stockholmsikon sedan öppningsåret 1976. Handelsplatsen lockar kontinuerligt medvetna besökare till oväntade evenemang, upplevelsebaserad shopping och en framstående matscen mitt i centrala Stockholm. Handelsplatsen är en del av citykvarteret Urban Escape som ägs och förvaltas av AMF Fastigheter vars vision är att skapa stadsrum där människor vill vara. 

Relaterade bilder




Kontakt


Tina Landelius

Presskontakt

tina.landelius@amffastigheter.se

0722 - 35 32 69

Pressjour (utanför ordinarie arbetstid)

press@amffastigheter.se

08-600 69 30

0738-36 34 50

Sandra Vannequé

Marknadsansvarig

sandra.vanneque@amffastigheter.se

08-600 69 17

Cecilia Åkesson

Centrumchef

cecilia.akesson@amffastigheter.se

08-600 68 27